SCAG
home prodejci předváděcí akce dotazy kontakt dealer's intranet
Velkoplošné sekačky Scag
O značce Scag
Výrobní závod Scag
Proč zvolit Scag
Produktivita práce
Kalkulace provozních nákladů
Přehled žacích nožů
Konstrukce stroje
Scag = 100% zábava při práci
Ceník sekačky Scag 2019
Foukače a vysavače Scag Giant-Vac
Proč zvolit Scag Giant Vac
Ceník Scag Giant-Vac 2016
Předvedení stroje
Napsali o nás
Fotogalerie
Návody k obsluze
Rozkresy náhradních dílů

Konstrukce stroje

Rám a pohon žacího ústrojí


Dvojitý čtyřhranný rám s velkou tuhostí je u strojů SCAG STT (Turf Tiger) standardem nejen v komunálním nasazení.

Konstrukce stroje Konstrukce stroje











  1. Dvojitý tuhý rám stroje STT. Celosvařovaná konstrukce rámu.
  2. Umístění kolových hydromotorů vyžaduje vícebodové připevnění vysoce zpevněné konzoly - křížovém suportu, který je součásti svařence nosného rámu stroje SCAG.
  3. 32l resp. 38l palivová nádrž je centrálně umístěna v nosném rámu stroje. Umístění palivové nádrže zaručuje velmi nízké těžiště stroje. Poloha nádrže je téměř v ose s hnacími koly a ve středu těžiště stroje, což přispívá k vysoké stabilitě při otáčení. Pod sedadlem tak nejsou umístěny žádné mechanické části stroje.
  4. Zpevněná konstrukce přední části rámu spolu s odnímatelnými rameny pivotních předních kol pro případnou demontáž po čelním nárazu.
  5. Součástí celého rámu je univerzální konzola v zadní části pro umístění spalovacího motoru s vlastním chladičem. Olejový chladič hydraulického okruhu je umístěn před motorem pro co největší přívod vzduchu zaručující maximální výkon.

Konstrukce stroje

Olejový chladič hydraulického okruhu - dvojité hydrauliky:

  • Vysoká životnost hydro-komponentů
  • Nízká pracovní teplota hydraulického oleje
  • Redukce viskozity oleje
  • Umístění chladiče, kde je maximální přívod vzduchu pro nejoptimálnější chlazení pro maximální výkon
  • Duální rozvod hydraulického okruhu levou a pravou stranou samostatně




Konstrukce stroje
  • Výkon a kroutící moment spalovacího motoru přenáší na žací ústrojí vysoce výkonná elektromagnetická spojka s brzdou Ogura GT3.5.
  • Prostřednictvím kevlarového klínového řemene PTO je přenos výkonu veden k žacímu ústrojí přes kloubovou kardanovou hřídel přizpůsobující se poloze žacího ústrojí.
  • Kloubová kardanová hřídel na straně žacího ústrojí je spojena s 90° úhlovou převodovkou, která pomocí samonapínacího klínového řemene přenáší rozvod na jednotlivé nože.
  • 3 nožové hřídele, každá v litinovém domečku uloženém v 3-stěnném skeletu žacího ústrojí, zajišťují rotaci žacích nožů.
Konstrukce stroje



Žací ústrojí Velocity Plus / STT


Velocity Plus Všechna 3-nožová žací ústrojí Velocity Plus jsou vyrobena ze silnostěnné oceli, domeček nožové hřídele v trojitém uložení. Pohon ústrojí je řešen prostřednictvím samonapínacích bezúdržbových klínových řemenů nebo kardanovou kloubovou hřídelí. SCAG nabízí několik žacích koncepcí: stranový výhoz, zadní výhoz, mulčování "Hurricane Plus", sběr a extenzivní mulčování.

Konstrukce stroje
Uložení nožové hřídele.

Uložení žacích nožů a konstrukce uložení nožové hřídele v litinovém domečku je "srdcem" každého žacího stroje. Za 1 běžný pracovní den (8 hodin) se nožová hřídel spolu s žacím nožem otočí více než 1,8 milión krát.
Týdně tzn. 9 miliónů otáček! Litinový domeček je precizně opracován na speciálním obráběcím centru Mazak za účelem velmi přesného usazení kuželíkových ložisek.

Všechny litinové domečky jsou ručně smontovány, naplněny mazacím tukem a funkčně zkontrolovány přímo ve výrobním závodě SCAG. Oproti běžným hliníkovým domečkům jsou pevnější, tužší a velmi rychle odvádí teplo.
Navíc jsou daleko odolnější proti přímému nárazu do domečku.
Kuželíková valivá ložiska snesou oproti kuličkovým větší radiální a axiální zatížení.

Konstrukce stroje

  1. Kuželíková ložiska s více než 50% vyšší životností oproti kuličkovým.
  2. Litinová ocelová skříň domečku nožové hřídele.
  3. Nožová hřídel o průměru 28,5 mm z tvrzené oceli. Velký průměr pro větší přenos výkonu a kroutícího momentu. Nožová hřídel je dutá a prochází jí skrz šroub nože.
  4. Mazací místo - je umístěno tak, aby se zamezil přístup k mazání ze spodní části žacího ústrojí.
  5. Ventil pro tzv. "přemazání".
  6. Šroub nože, který prochází nožovou hřídelí, je zajištěn maticí v horní části nad řemenicí. Díky tomuto řešení dojde při nárazu nožem k prokluzu šroubu nože v nožové hřídeli a tím se výrazně prodlužuje nejen životnost nože, hřídele, ale i klínového řemene, který v tomto případě neproklouzne a tepelně se tak neznehodnotí.


MarbainTM nože.

Speciální materiál nožů. Nože z této oceli jsou velmi lehké, materiálově typické pro žací nože. Díky nízké hmotnosti jsou nože tiché, potřebují nižší výkon pro požadované otáčky a taktéž zbrzdí rychleji z pracovních otáček při vypnutí žacího ústrojí elektromagnetickou spojkou PTO.

Nízká hmotnost žacích nožů disponuje vyšším žacím výkonem od spalovacího motoru stroje.

Žací nože s MarbainTM ocelí jsou tvrdší a odolnější než běžné žací nože z oceli. Zachovávají si delší životnost naostření, není tedy zapotřebí je tak často brousit, jsou odolnější proti nárazu a jsou s porovnáním s jinými cenově velmi dostupné. Tyto nože tak výrazně snižují provozní náklady strojů SCAG.

Konstrukce stroje
  • 1 - standardní nůž pro stranový popř. zadní výhoz
  • 2 - Low-Lift nůž pro stranový a zadní výhoz, nízká hlučnost
  • 3 - Hi-Lift nůž pro stranový a zadní výhoz, taktéž pro sběr
  • 4 - mulčovací nůž HurricaneTM pro intenzivní mulčování



Home | Produkty | Kontakt INFOLINKA SCAG Fotogalerie SCAG Flickr Stroje a technika pro profesionální nasazení (c) 2007-2019 AGROCAR s.r.o. a ESC.CZ